اخبار

پیام دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان به مناسبت روز طبیعت: رفتار انسان‌دوستانه با طبیعت را ترویج کنیم

۱۴۰۳/۰۱/۱۲

دکتر مهدی‌سلیمانی‌مطلق، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان به مناسبت فرارسیدن روز طبیعت (سیزده به در)، با صدور پیامی، خواستار شد با فرهنگ‌سازی و آموزش و اصلاح الگوی مصرف، رفتار انسان‌دوستانه با طبیعت، ترویج شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن پیام مذکور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

( قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ بَدَأَ الْخَلْقَ ثُمَّ اللَّهُ يُنشِئُ النَّشْأَةَ الْآخِرَةَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ )

ترجمه؛ بگو: «در زمین سیر کنید و بنگرید خداوند چگونه آفرینش را آغاز کرده است؟ سپس خداوند (به همین‌گونه) جهان آخرت را ایجاد می‌کند؛ یقیناً خدا بر هر چیز توانا است.

"طبیعت سبز هدیه ما به نسل آینده"

مدیریت سبز مدیریتی است که دانایی‌ها و اندوخته‌های علمی را با مهارت‌های تجربی می‌آمیزد و در جهت حفظ و مدیریت بهینه منابع طبیعی و محیط زیست، مدیریت مصرف انرژی، تولید و ارائه کالاها و خدمات سالم‌تر، پاک‌تر، بی‌خطرتر و با کیفیت تر می‌کوشد.

فلسفه اساسی و زیربنایی مدیریت سبز، لزوم هم‌خوانی با طبیعت است.

بی‌توجهی به قانونمندی‌های طبیعت، موجب تخریب منابع ارزشمند طبیعی و عدم تعادل در زمینه‌های اساسی توسعه می‌شود.

برای حفظ طبیعت باید نوع نگاه به طبیعت تغییر کند. نگرش عدم توجه به طبیعت باید به نگرش احیاء و سازگاری با طبیعت تبدیل شود.

لذا انتظار می‌رود شهروندان با نگاه آبخیزداری و تعهد و پایبندی به صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست تلاش نمایند.

از این رو مدیریت سبز دانشگاه لرستان از تک تک اعضای جامعه علمی تقاضا دارد با فرهنگ‌سازی و آموزش و اصلاح الگوی مصرف، رفتار انسان‌دوستانه با طبیعت را ترویج نمایند.


۱۴۰۳/۰۱/۱۲ - ۱۳:۵۶
۱۷۵ بازدید