اخبار

نشست گسترش همکاری های سه جانبه دانشگاه لرستان با موضوع منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد

۱۴۰۲/۰۷/۲۳

نشست شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان با حضور برخی مدیران و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان و اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و موضوع گسترش همکاری ها و تفاهم نامه های سه جانبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز یکشنبه، 23 مهرماه سال جاری، به ریاست دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دکتر مهدی سلیمانی مطلق، دبیر شورای مدیریت راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان بر گسترش همکاری های دوجانبه با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، تأکید کردند.

عملیات آبخیزداری دانشگاه لرستان، تفاهم نامه گلخانه و تجهیز آن، تفاهم نامه کاشت نهال به پیشنهاد اداره منابع طبیعی شهرستان خرم آباد و تسهیل در فروش نهال از جمله موضوعات و دستورکارهای این نشست مشترک بین بخشی بود.

دکتر مهدی سلیمانی مطلق، مسئول حوزه کاری مدیریت سبز دانشگاه لرستان و مهندس مجید شاکرمی، مدیر امور عمرانی دانشگاه لرستان در این نشست، برخی مهم ترین اقدامات انجام شده دانشگاه لرستان در حوزه مدیریت سبز را تشریح کردند.

رئیس دانشگاه لرستان (دکتر نظری) خواستار شد تفاهم نامه های کاربردی و مسئله محور بین دانشگاه لرستان، اداره کل منابع طبیعی استان لرستان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، گسترش یابد.

رئیس دانشگاه لرستان در این نشست تأکید کرد صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و ارتقای شاخص های مدیریت سبز از جمله رسالت های مهم است که بایستی بیش از پیش، پیگیری شود.

در این نشست، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم پور، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه و دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات دانشگاه لرستان بر حمایت از ارتقای شاخص های مدیریت سبز دانشگاه لرستان با همکاری های فرابخشی، تأکید کردند.

متناسب با موضوع گسترش همکاری های سه جانبه، دکتر علی دوستی زاده، مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان نیز دیدگاه های خود را در راستای گسترش همکاری های کاربردی، بیان کرد.

باتوجه به وقوع سیل سال 98 و خسارات وارد شده به دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، موضوع آبخیزداری در دانشگاه لرستان نیز از جمله مباحث مهم این نشست بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این رابطه، دکتر علی حقی زاده، رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، گزارش تخصصی خود درباره اهمیت حمایت از آبخیزداری را مطرح کرد.

همچنین، حمایت از پایان نامه های کاربردی و مسئله محور در حوزه کاری منابع طبیعی، آبخیزداری و محیط زیست از دیگر موضوعات این نشست بود که مورد توافق سه جانبه قرار گرفت.

کاشت نهال و گسترش فضای سبز دانشگاهی و کشت گیاهان دارویی و درختان مثمر از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۷/۲۳ - ۱۱:۲۴
۳۷۳ بازدید